Aihio nostettiin ylös ja kuljetettiin takaisin hallin pihaan, jossa se odotti parempaa aikaa ja uudelleen restaurointia. Tämä aika koitti parin vuoden kuluttua ja laite pysyi nyt pinnalla. Sitä testattiin järven uimarannan ja saarien ranta ruoppauksessa.
Laite toimi, mutta oli epävakaa työskennellä, koska mintään ankkurointia tai muuta tuki kiinnitystä konella ei ollut. Seuraavana kesänä valmistui koneen pallomaiset tukijalat
jotka olivat suuret ja jouduttiin kuljettamaan työmaalle erikseen, ja kiinnittämään siellä koneeseen, niille varatuille paikoille.
Kesällä 1984 kone oli jo valmiina. Työhön oli tarvittu myös Lännen Tehtaat Oy apua ja kone valmistui yhteistyössä koneen suunnittelijan, urakoitsija Uuno Salmisen kanssa.
Kone oli maalattu tumman keltaisella, lännen kaivuu-koneiden tehtaan värisävyllä.
Tälläisena, ainoana valmistettuna yksilönä, laite toimi pitkään, kunnes koneen kysyntä lisääntyi riittävästi ja Lännen Tehtaat valmistivat toisen samanlaisen koneen. En muista tapahtuiko tämä ennen Uuno Salmisen poismenon, vai tämän jälkeen.
Kuitenkin perikunta jätti tai myi valmistus- ja tuote oikeuden lännen Tehtaat Oy: lle.
Tehdas valmisti konetta Vesimestari nimellä ja myöhemmin siirsi sen omaksi yhtiöksi kun traktori-kaivinkoneiden (Backhoe) valmistus suomessa keskittyi Lännen Tehtaat tuotevastuu alueelle. Koneita rakennettiin vain erillisestä tilauksesta.
Tälle yhtiölle annettiin uusi nimi Watermaster, ja samalla nimellä se toimii yhä edelleen.
--------------------------
Aquamec launches the Watermaster Classic IV
Company unveils its next generation versatile dredger
Finnish company Aquamec have launched the Watermaster Classic IV as its next generation versatile dredger.
Watermaster is a Finnish-made serially produced versatile dredger, that can do suction and backhoe dredging, and even pile-driving work.
Watermaster can "walk" in and out of water without crane assistance and moves independently in water as well, minimizing the need of extra machinery and labour and is thus a very cost-effective solution.
The Watermaster concept originated in the mid-1980s, when the first Watermaster Classic was launched and a new era began. Watermasters created a whole new category to the field of dredgers and construction machinery by combining multipurpose concept with innovative and smart moving capabilities.
Watermaster was then systematically developed and new generations arrived in 1996 (Classic II) and 2003 (Classic III) that further improved the unique concept.
The Classic IV offers more depth, bigger buckets, greater forces, Cabin LX and boasts dozens of other improvements, thus still amplifying the keys to Watermaster's success - its versatility, mobility, reliability and comfort.
-------------------
Omistus on siirtynyt uusille omistajille ja myynti on keskittynyt Machinery Oy:lle.
Viimeisin malli taitaa olla Watermaster-IV. Aikaisemmat mallit olivat I, II, ja III versiot.
Muutoksia on tullut myös moottoriin ja kaivulaitteeseen sekä lisä varusteisiin.
Myynti kattaa laajan markkina-alueen, jokaisen maan-osan, vientiä yli 40 eri maahan.
Aquamaster IV.
Technical spesification
Engine
Caterpillar C7, turbo charged, water cooled,
6-cylinder diesel engine
flywheel power at 2000 rpm 168 kW (225hp)
fuel tank capacity 1200 l
electric system 24 V
batteries 2 x 180 Ah
electric fuel pump
Hydraulics
Axial piston pump for dredging
and propeller
maximum operating pressure 345 bar
capacity 95 ccm/rev
Axial piston pump for digging
and stabilizers
maximum operating pressure 230 bar
capacity 100 ccm/rev
Excavator
swinging angle 180°
break-out force from bucket cylinder 83 kN
digging force from arm cylinder 47 kN
lifting capacity at max. reach 22 kN
lifting capacity with Power Lift,
at max reach 24,5 kN
quick couplings for tools
Stabilizers
front stabilizers, max depth 5,0 m
rear tilting stabilizers, max depth 6,7 m
Hull
one piece hull divided into 7 watertight
compartments
corrosion resistant painting outside and inside
protective skid bars on bottom
slip-safe deck, handrails
mast, signal lights for dredging and navigation
Cabin
comfortable cabin with good visibility
FOPS safety tested
comfortable turning seat for easy entrance/exit
heating, ventilation and air conditioning
instructor’s seat in the rear
complete gauging for hydraulics and engine
ten work lights
radio receiver with CD-player
Transport dimensions and weight
transport length (without boom) 11,00 m
transport width 3,30 m
transport height 3,15 m
transport weight ca 18,50 t
Travel speed with propulsion system ca 4 knots
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti