Koneen molemmilla sivulla oli suorat nostovarret joiden eteen oli kiinnitetty kauha.
Nosto tapahtui trukki masto tyyppisellä kehikolla jonka keskellä oli hydrauli sylinteri.
Nostosylinteri oli yksitoiminen, eli toiminta tapa oli sama kuin kuorma auton kippi, vain nosto toiminto, lasku asennossa hydrauli öljy palaa takaisin säiliöön vapaasti.
Kauhan tyhjennys toimii mekaanisesti, ja toimi avaamalla lukitus salpa mekaanisesti salpatangosta vetäen.
Seuraavan vuosikymmenen aikana, Hough otti käyttöön monia uudistuksia.
Vuonna 1941 Hough julkaisi ensimmäisenä maailmassa pyöräkuormaajan jossa nosto ranteiden molemmilla puolilla oli yksitoiminen hydraulisylinteri.
Tämä menetelmä on yleisesti käytössä myös tällä hetkellä kaikaissa kuormaajissa.
Kolme vuoden kuluttua, vuonna 1947, Hough julkaisi ensimmäisenä maailmassa nelivetoisen, hydraulisen, neljällä ajo-nopeudella toimivan pyöräkuormaajan.
1950 Hough julkaisi ensimmäisen pyöräkuormaajan, jossa oli planeettapyörästö tyyppiset akselit, momentinmuunnin ja powershift vaihteisto
Tähän koneeseen liitettiin wain-royn valmistama kaivuri, ensimmäinen yhdistelmä oli syntynyt, sellainen jota voitiin käyttää myös perinteisessä maarakennustyössä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti