Yhtiö valmisti Dingum Digger kaivuri-kuormaajia sotlannissa. Kaivurit oli tarkoitus asentaa sekä Fordson että Ferguson traktorien rungolle, näitä peruskoneena käyttäen.
Ensimmäinen valmistuserä käsitti 60 Dingum Digger kaivuria ja kuormaajaa, jotka
asennettiin Fordson Major traktori runkojen päälle.
Saman kaltaista ratkaisua havittelivat Bray, Weather-Hill ja monet muut englantilaiset koneiden valmistajat, joille Dingum Digger yhtiön kaivuri-kuormaajaa tarjottiin.
£ 1,2 miljoonan hintaan..
Insinööritoimisto, Merton Engineering Co Ltd, joka myös rakensi Ford peruskone rungon päälle kuormaajia, oli myös osa Powell Duffryn toimintaa, joka osti Hymac kaivinkoneiden tuotanto oikeudet vuosi 1970.
Whitlock kaivuri-kuormaaja liitettiin mukaan Hymac kaivuri mallistoon täydentämään pyörivien tela alustaisten kaivukoneiden valikoimaa, ottamalla ne kiinteästi mukaan alkuperäisten Hymac tela-koneiden tuote perheeseen.
Kaikki Whitlock tuotanto siirrettiin Hymac tehtaaseen Rymmny Walesissa 1970-luvun puolivälissä jolloin kaikki Britannian toiminta siirtyi Volvo konsernin omistukseen.
Tämä merkitsi loppua Whitlock Brothers Ltd yhtiölle ja 1976 Whitlock lopetti kaikkien rakennus- ja maansiirto-koneiden valmistuksen vain muutamassa kuukaudessa.
Pienitehoista, 75 hv moottorilla varustettu malli, Whitlock DD75 rinnakkkais mallia valmistettiin samalla.
Whitlock DD105 4WD Hydrostaattisella vedolla valmistettu dumpperi tuli valikoimaan 1963. Tässä mallissa oli 105 hv poikittainen moottori ja 12 tonnin kippauskapasiteetti se voiiin kytkeä nelipyörävedolle tai pelkästään taka-akselille.
Tästä ei kuitenkaan muodostunut myynti valttia vaikka tuotteita pidettiin hyvin paljon aikaansa edellä olevina kuten muidenkin britannian yrityksten, kuten Bray, Camill ja Northfield joka myöhemmin esitteli samankaltaisia tuotteita
Whitlock DD70 ADT alkuperäinen ja ensimmäinen kippi-dumpperi, jossa Ferguson mechaniikka ja ohjaus.
Whitlock DD75 ADT alkuperäinen Fordson 68 hv moottori, kippi-dumpperi jossa oli Ferguson ohjaus ja pyörät.
Whitlock DD95 ADT alkuperäinen Fordson 95 hv moottori, jota valmistetaan monien traktorien rungolle.
Whitlock DD105 ADT 4WD viimeiseksi jäänyt kippi-dumpperi malli, jota valmistettiin käyttäen 4X4 vetävää akselin mahdollisuutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti