Swing turning was a very much strength, and if careless driving,
could crash the machine very easily
Riuku-Vammas - pole crossbar retainer or swing bar retainer.
(counterbalance rod, in cabin roof)in front of the Browns, are a counterweight to road transport
fuel barrels transports with same time, and are roof in the cabin
This pictures seems these "Riuku" (pole-bar) which can seen very well
(And see picture well)
Original front axle was optio chance, but like usual taken away and replaced by a truck front axle, which are much more stronger and service better with uses to chain-track, because original front axle shoulder brokens very easy with chain-track uses.
After the war, was tested in a short period of trenching blasting, but the results were poor, and the method was abandoned. Ojajyrsin developed in the 1960s. It was born in the narrow ditches, and it was best suited pitted and heavy soil countries, but the use was limited. ojitustapa the most widely used mid-1950s, the end of the 1960s, was plowing, a method of fast and affordable. However, the drying results were not the best example. Due to aurauspalteiden. In addition to the size of the ditches were difficult to change and ditches intersections had to finish with a shovel or an excavator.
The so-called. Backhoe excavator, or tractor excavator trenching done in Finland, became predominant in the late 1960s and it is a fast and flexible working method. Shape bucket obtain the desired shape and size of the trench. Do you ditch digger is the most common ways these days, especially in improvement ditching. Is a more powerful tractor excavator, for example. as it rotates about its axis and to pass over the renovation into the trench.
---------------------------------------------------------
digging boom
The cabin and door
Normal, mean long forest tracks
forest - tracks, hydraul oli tank, filter, and pump
Half -Track wheels or an extra length of the track wheels
Puolustus-ministeriö omistama Hydro niminen traktori kaivukone oli ensimmäisiä kotimaisia kaivukoneiden valmistajia ja tehdas on yksi pioneeri kotimaisen traktoriin kiinnitettävän hydraulisesti toimivan kaivurin kehittäjä.
Koneen virallinen valmistaja oli Santa-Haminan Kone, joka oli Puolustus ministeriön omistuksessa. Kun ministeriö yhdisti tehtaita, kaivinkoneiden valmistus siirtyi Vammala nimiselle paikkaan jossa uusi tehdas rakennettiin Vammas-koski rannalle.
Sana "Riuku" tarkoittaa kuljettajan yläpuolella olevaa vastapainoa joka liikkui kaivuu
asennossa sivulle, koneen kääntyessä. Riuku oli kiinnitetty pitkään varteen joka oli
myös lukittavissa paikalleen erillisellä tapilla, jolloin koneella pystyi kaivamaan rakennuksen seinän vieressä.
Tämä "Riuku" oli tehtaan ensimmäinen malli, jota valmistettiin yli 1000 kpl ojittamaan suomen metsiä ja kaivamaan rakennuksilla ja muilla työmailla, koska pyörivät kaivu-koneet olivat hankalia siirtää ja kalliita ostaa. Ensimmäiset sarja valmistetut oli 1954
ja seuraavana vuonna tuotanto lisääntyi. Tällöin koneen nimi oli vielä se Hydro joka oli samalla myös ensimmäisiä euroopassa valmistettuja kaivukoneita.
Peruskoneina käytettiin yleensä Fordson Major, sitten Power Major ja Super Major traktoreita sekä Ford 5000 mallia. Myös Nuffield 4 ja 4/60 sekä 10/60 traktoreita käytettiin, koska K-Kauppa halusi myös "oman" Vammas kaivukoneen markkinoille.
Nuffieldia käytettiin lähes ainoastaan metsäojitus työssä, koska sen taka-akselit ei
kestänyt maantie ajoa, silloin vielä huonoilla, kuoppaisilla teillä vaan akseli katkesi etenkin ns nimismiehen kihara (aaltomainen pieni kuoppaisuus) aiheuttama, joka antoi monta pientä terävää iskua toinen toisen perään, ja hyvin takapainoinen Nuffield ei kestänyt, vaan akseli katkesi (murtua) lähes puolivälistä akseli putkeen.
Fordsson traktorien akselit olivat huomattavasti vahvemmat, kuin Nuffield, ja siksi Fordson oli suositumpi perus-koneena.
Nimi "Riuku"-Vammas vakiintui käsitteeksi, ja se oli ensimmäinen laajasti käytetty yleis-kaivuri myös rakennuksilla.
Vammas oli pitkään myös yleisnimenä kaikille vastapaino-traktori kaivukoneille
Vastapaino kaivukone = counterweight exavator.
Riuku-Vammas oli hyvin matala työpaine joten se oli hyvin kestävä, ja sen kaivu voima oli hyvin suuri, etenkin sivulle kääntäminen. Tassut olivat sen heikoin kohta
ja ne olivat pienet, koneen voima huomioiden, joka oli pehmeällä maalla huono asia.
Riuku-Vammas mainos: Matalapaine, Hyvämaine, Lohkolämmitys, ohjaustehostus.
------------------------------------------
Ford and new Vammas 6.5 model, mean dimension, pivot pin - tip of the bucket
These is last "Riuku-model", after which became next versio, the Sergent
-----------------------------------------------
-------------------------------------------------
Leyland-Vammas Kersantti, an extra length of the track
Ford-Vammas Major, forest model, an extra length of the track
Kubota-Vammas Major, Forest-model and normal size track
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti