tiistai 11. syyskuuta 2018

Sivukääntö - Swing system

Sivukääntö on tärkeä, koska ilman sitä ei kaivinkone voi toimia työssä kunnolla
Pohjoismaissa, jossa kääntövoimat ovat suuria ja koneet voimakkaita, työtä tehdään myös paljon ns lakaisu systeemillä, (puomin sivulle kääntö liikkeillä)

Traktori-kaivurin sivukääntö toimii sylintereillä, ja se on siis paljon voimakkaampi, kuin samanpainoisessa tela-kaivinkoneessa, koska niiden ylävaunu kääntyy hydrauli moottorin pyörittämällä hammaskehällä.

Swing return is important because without it the excavator can not work properly
In the Nordic countries, where the reversing forces are large and the machines are powerful,lot  work also done with a so-called sweeping system,

Tractor-backhoe swing works to cylinders, and are therefore much stronger, like same weight excavator because their upper carriage is rotated by the hydraulic motor who rotating toothed ring.


Wain-Roy system

Wain-Roy system

Yksi kaksitoiminen kääntösylinteri ja Z-vipu
One double acting swivel cylinder and Z-lever

MF 40, eli Pikku-Massikka 
Sivusiirto, tolppatassut ja hydrauli-moottori kääntö, heikko mutta nopea
MF 40, the Little-Massikka, 
with lateral movement, hydraulic motor rotation, weak but fast

MF 50B 
Sivusiirto, tolppa-jalat, hydrauli-moottori kääntö, heikko ja kohtalaisen nopea
MF 50B
Pylon positioner feet, hydraulic-motor side rotation, Weak and moderately fast

Moottori avattu ja käännön booriakseli
Opened motor and swing boron-axle

Ford 3500 - 3550
Kääntöön on saatu lisää voimaa, kun sylinterit on kiinnitetty suureen veto-kulmaan
More return power is gained, when the cylinders are fastened large tensile angle

Ford 4000- 4500
Tässä Ford-systeemissä molemmat sylinterit vetäviä, mutta voima on heikko sillä käännössä vain toinen sylinteri vetää, toinen voi työntää koska välissä on ketju.

In this Ford system, both cylinders are pulling, but the force is weak because turning only one cylinder pulls, not can push because there is a chain around.


Woods backhoe (sherman)

Yksi työntävä sylinteri, joten kääntövoima on heikko
One pushing cylinder, so the reverse force is weak

Granwell backhoe

Kaksi yksitoimista, siis vain työntävää sylinteriä, yksi molemmilla puolilla.
Two single-acting, only push-down cylinders, one on both sides. Weak power

Ahma 535 
Yksi kaksitoiminen sylinteri vipuvarrella.
One double acting lever

JCB 1 (early)
The open cogwheel and the cylinders push the short dental bar.
The swinging area is not very large, not sturdy and goes easily over the tooth and stuck very easy, maybe even broken. 
Very low torque power

Avoin ratas ja sylinterit työntää lyhyt hammastanko.
Kääntö-alue ei ole kovin suuri, eikä tukeva ja menee helposti yli hampaan ja jää jumiin, ehkä jopa juuttuu kiinni. 
Hyvin heikko kääntö-voima.

JCB 1 (later)
The reversal occurred with toothed push-bar, and these both sides works with hydraulic cylinders moved and closed to both end of teethbar pipes. 
The swing was almost 180 degrees.

Kääntäminen tapahtui hammastetulla työntöpalkilla, ja tämän molemmat puolet toimivat hydraulisylintereillä jotka ovat kiinni ja suljettu kummankin hampaiden putkien päähän.
Kääntö-keinu oli lähes 180 astetta
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

JCB III D
Here, the swing tube its pulled down, apparently better visibility to digging the object.
The disadvantages are not taken into account and the oil pipes are was the ends of the cylinders are welded directly to the tube body and are not readily remedied, such as joint to pipe that are attached to the shaft and are easy chance. 

Swing are very weak and lazy, especially boom are longer and bucket is full.
If the machine has a frog's legs it's will make the machine much more stabilized and also affect the turning power

Tässä kääntö-systeemi on asennettu alas, ilmeisesti parempi näkyvyys kaivamaan.
Haittoja ei oteta huomioon ja öljyputket (sylinterien päät) on hitsattu suoraan putken runkoon ja niitä ei ole helppo korjata, kuten putken liitoskappaleita käyttäen, jotka on kiinnitetty akseliin ja on helppo vaihto mahdollisuus.

Kääntö on heikko ja laiska, etenkin puomi ovat pitkällä ja kauha on täynnä.
Jos koneessa on sammakko jalat saa koneen paremmin vakautettua ja se vaikuttaa myös kääntötehoon.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tässä / Here 


Systeemi joka on valloittanut kaikki kaivuri-kuormaajien valmistajat. Myös täällä pohjoismaissa, ja se on osoittautunut hyväksi sekä avaraksi ratkaisuksi.

Täällä skandinaviassa niin myös kääntö, kuin koko kaivuri, on rakennettu paljon kestäväksi koska koneemme ovat hyvin voimakkaita ja raskaita mutta ketteriä, nopeita, lujia, tehokkaita ja helposti käsiteltäviä, mutta yhtä kaikki. Kaikkien kaivuri-kuormaajien (TLB) sylinterit ovat tänäpäivänä keskeltä kiinni ja myös nivelletty.

Vielä suurempi on niiden etukuormaaja valmistajien joukko joissa kauhan kippisylinterit ovat myös nivelletty ja kiinnitetty keskeltä.

A system that has captured all the excavator loaders manufacturers. Also here in the Nordic countries, and it has proved to be a good and open solution.

Here in Scandinavia, side or swing turn has been built to be very durable because our machines are very powerful and heavy, but still they are agile fast, powerful, efficient, easy to handle but equally. 
All TLB backhoe cylinders are these system today, and also articulated to middle..

Even greater is their front loaders manufacturers where bucket tip cylinders are also articulated attached to the center.



Ajaminen ja siirto tästä kaivaminen asento on vakiona täällä jokaisessa koneessa
Käsikaasu tai kaasupoljin, jarru ja stop ovat myös takana

Driving and moving the digging position are standard here on each backhoes
Hand gas or gas pedal, also brake and stop are behind

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                      Alapuolen panssarointi puuttuu.
                                                       Bottom side not any armoured

Alapuolen suojaus puuttuu.
Undeside hedging missing

Pohja on panssaroitu kokonaan. 
 Full bottom side are armoured 

Moottori ja voimansiirto öljynvaihto on tuotu koneen vasen sivulle, ne ovat suojassa pohjalevyn yläpuolella, kaikki samassa paikassa.
The engine and transmission oil change are left side of the machine, they are protected, and all above the base plate, in same place.

Etuakseli ja ohjaussylinteri ovat myös suojattu, samoin kääntösylinterit
Front axle and steering cylinder are protected and side swing cylinders too.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti