perjantai 18. maaliskuuta 2011

Tasa - vertaista.

                 



Naisellisuutensa kanssa sopusoinnussa oleva nainen tietää aina oman arvonsa, ilman
ja sitä erikseen jatkuvasti korostamatta. Hän tietää naisellisuutensa arvon, myös sen
että talossa on mies.

Näin hän voi olla vai se oikea nainen, tasavertainen, vapaa, perusteltuna erilaisuus, onhan hän nainen.

On myös naisia jotka eivät ole sinut naiseutensa kanssa. Tähän on useita syitä mm.
lapsuudessa tapahtunut mahdollinen insesti, tai muu käsittelemätön seikka.
Tälläisen ihmisen kohdalta puuttuu oman naiseutensa hyväksyminen, ei halua olla nainen. Ei pidä naisesta itsessään eikä mahdollisissa tyttärissään, jättäen hellimättä,
iloitsematta omista tytöistään, siitä tosin syyllisyyttä tuntien.

Koskaan hän ei hyväksy tyttöjen mukaansa ottamista, joten tytöt eivät saa tutustua tulevaan naisellisuuden maailmaan yhdessä äitinsä kanssa. Etäisyys jää välille.

Tällöin lapsilta jää puuttumaan myös aito naisellisuus, sen mallit. Ei ole mitään mistä
voisi tuon mallin oppia. Tästä syystä nämä tytöt eivät osaa arvostaa olemista naisina.

Usein myös lasien isä on halveksinut lasten äitiä, parisuhteen läheisyyden puutte on
tähän usein syynä. Silloin käy niin että mies purkaa tunteet läheiseen, puolisoonsa.

Tästä syystä tyttäret saavat mallin, isän sättimisestä, jonka mallin tytöt omaksuvat alkaen halveksia äitiään ja omaa naiseuttaan, pitäen niitä heikkouksina. Samalla on tullut heille myös selväksi minkä arvoinen (hekin) nainen miehelle yleensä on, ovathan
he samaa sukupuolta kuin äitinsä.

Näin ollen tyttärten okin lähes luonnollista alkaa käyttäytymään isänsä kaltaisesti,
kyetäkseen säilyttämään naisellisuutensa jollakin tavalla. Miehen arvostamalla tapaa.
Tytöt eivät kykene olemaan miehiä, mutta jotenkin tuo puute on korvattava, onnistuen
parhaiten vahvaa miesmalliaan matkimalla.

Kuitenkaan tyttö ei ole mies, muttei oikein nainenkaan. Kun tuo tietoisuus on tiedossa
kasvaa silätäpäin ihminen jonka on jatkuvasti tuotava omaa ylemmyyttään esiin muille ihmisille. Hänellä ei ole oikein naisen mallia, joten on näytettävä vahvaa miesrooliaan.
On oltava vahva ja hallitseva kaikessa, kykenemättä olemaan vain nainen.
Tästä syystä on myös aina pyrittävä olemaan miehen kaltainen, hyvä, vahva ihminen.

Mentyään suhteeseen tälläinen nainen on pakoitettu tuomaan aina esille omaa vahvaa
ylemmyyttään ja pelin hallintaansa, niin paikassa kuin kaikessa asiassa.
Tälläinen hallitseva nainen pyrkii aina löytämään sellaisen kumppanin, heikon miehen
jota saa mielin määrin hallita, siis pompotella.

Tällöin suteessa tullaan jatkuvasti käymään kamppailuita, valtataistelua vallasta, pelin
hallinnasta, kiistoina, riitoina, rähjäämisinä, räyhäämisinä. Tämä taistelu on siitä kumpi
saa olla suhteessa vahva miesroolin vetäjä. Pakko on mies nujertaa, muuten nainen ei
voi hallita suhdetta mielensä mukaan.

Tälläinen nainen ei ole koskaan nainen sana merkityksessä, vaan vain siksi että hän
kykenee olemaan jollakin tavalla edes olemassa. 
Miehelle tämän kaltainen nainen ei ole nainen, joka on läsnä puolisona, kumppanina.

Niinkauan kun mies jaksaa rooliinsa suostua, alkamatta kipuilemaan millään lailla peli
jatkuu edelleen. Mutta jos mies ei suostu alistumaan, syntyy ristiriitoja.

Mikäli sopua ja yhteisymmärrystä löydy, joka on melko varmaa, on edessä eroaminen.

Menneisyyksien käsittelyn puuttuminen näkyy jälleen, suhteen päättyessä.

Telkkari ja satuhäät on yksi oiva esimerkki, melkein kaikki, tämän kaltaisista naisista.
Olipa eräällä naisella, Leidi (ja simo) tärkein asia vihkikuvan suhteen saada kaikki hänen neljä upeaa koiraansa kuvaan. Vasta sitten vihitty mies sekä pikkuinen lapsi. 

Siinähän ne tärkeämmät avioliitossa jo tulivatkin. Minä ja minun upeat, neljä koiraani!

Mutta olipa toinenkin pariskunta. jonka luontevaa käytöstä oli sattumalta mukava seurata, ilman hirmuista täydellisyyspyrkimystä.  


maximex: Muistojeni hetkiä - Joki    <<<  linkki erääseen tarinaan! 

6 kommenttia:

  1. Apua, mikä minä oon?!
    En mies enkä kaunis mainen oo.
    Älykkyysosamäärää ei tutkittu oo.
    Köyhä vaatimaton Tuhkimo oon.
    ---
    Maxi taas keksi naisille syvällistä mietittävää.

    VastaaPoista
  2. Tuhkimo. Osmäärät on silloin kohdallaan kun reaaliteetit ja elämän perusasiat on kohdallaan.

    Herkän naisen sydämestä pulppuaa
    ihmiskunnan onni, ja ylevän hengen
    ystävällisyydestä alkaa ihmiskunnan
    rakkaus. (Kahlil Gipran)

    Joka etsii virheetöntä ystävää,
    jää ilman ystävää.
    (P.H.D. Holbach)

    VastaaPoista
  3. En huolellinen nainen oo.
    Kirjoitusvirheitä tulla tahtoo.
    Kiireellä kirjoitan. Sorry vaan!
    Maximex anteeksi antakoon.

    VastaaPoista
  4. En näe sinulla virheitä.
    Omassa tekstissäni kyllä.
    Kirjoittelen aina vain läppärin valoissa
    Muuten istuksin yleensä pimeässä, tai hämärässä paremmminkin kait valoja juuri sytyttämättä.

    Sitäpaitsi tuskin keltään muilta kuin mensalaisilta ihmisiltä älyä on juuri mittailtu, jos sitä nyt yleensä voi mitata jotenkin.

    VastaaPoista
  5. - Sorry jo etukäteen:)
    Naisellinen nainen mielletään Suomessa useinkin kanamaiseksi tai kevytkenkäiseksi..
    Naisellisuuteen omasta mielestäni kuuluu herkkyys, hellyys ja tunteellisuus.. miesten mielipiteestä en tiedä..

    VastaaPoista
  6. Huomenta. Ei mitää sorrysorry.

    Naisellisuus on kuvaamasi kaltaista ainakin meikäläisen mielestä. Tuohon jos sais liitettyä
    vielä sensuelliä ripauksen..
    ..sensijaan, haasteellinenkaan, jatkuva,rajoja kokeileva, pelinhallinta siihen tuskin kuulunee..

    Tuo bimboilumaisuus on mielestäni elokuvateollisuuden muokkaama arvo.
    Seikkailu elokuvissa on aina nainen
    mieluimmin kaks, vastakohtaisuudet.
    Toinen paha älykkö, toinen herttainen hieman tyhmä.

    Vaikka toiset pitävät bimboista vaaleaveriköistä, tämä sama ei välttämättä päde esim. orpopojan valssia laulelevalle kulkurille.

    VastaaPoista